1
Хората се влияят от цветовете по различни начини. Различните цветове предизвикват различни емоции и чувства, което се използва за популяризиране на продукти и услуги.
Цветовете имат силата да накарат човек да се почувства по определен начин и това се дължи главно на психологическите ефекти, които предизвикват. Хората свързват цветовете както с чувства, така и със спомени.
Различните цветове предизвикват различни чувства: синьото предизвиква чувство на доверие, розовото предизвиква нежност, оранжевото предизвиква вълнение, а червеното символизира любовта.
Основните цветове са червено, синьо и зелено. Тези цветове биха се нарекли основни, защото не са получени от друг цвят или комбинация от цветове. Те произвеждат собствена светлина, както и пигменти, когато се използват в бои или други материали.
Има три основни типа цветови схеми: монохроматични, аналогични и допълващи се цветови схеми. Монохроматична цветова схема е, когато и трите основни цвята присъстват в различни нюанси. Аналогична цветова схема е, когато два или три съседни нюанса, които седят един до друг в спектъра на колелото, създават сплотен дизайн между тях като лилаво, синьо-виолетово и зелено. И накрая, допълващата се цветова схема е, когато цветовете, разположени един срещу друг в спектъра на колелото, създават сплотен дизайн между тях, като черно и бяло.
Психологията на цвета е подкатегория на естетиката. Изучаван е от векове и все още е тема на дебат днес.
Цветът влияе на нашето настроение, начина, по който се чувстваме, начина, по който реагираме и общуваме с другите хора и цялостните възприятия.
Използването на цветове в маркетинга е полезно, защото те могат да предизвикат емоции у хората, които могат да доведат до увеличаване на продажбите. Цветът може да се използва за създаване на имидж на марката или за насърчаване на определени ценности или идеи. Някои компании също използват цветове като част от стратегията си за брандиране, за да дадат усещане за единство между своите служители или клиенти.
Теорията на цвета се основава на три основни принципа: нюанс, стойност и интензитет (или наситеност). Цветовите схеми обикновено са комбинации от два контрастни цвята, като единият цвят доминира, а другият го допълва.

Коментари

Кой подкрепи тази публикация

Последни коментари
Статистика